Bir süre önce Türkiye pazarından çekilen dünyaca ünlü cips markası Pringles, yeniden raflarda yerini aldı. Ancak ürünün 330 TL’lik satış fiyatı, sosyal medyada büyük tartışma yarattı.
Tüketiciler, ABD’de 1,87 dolara, Avrupa ülkelerinde ise 2 ila 4 euro arasında satılan Pringles’ın Türkiye’de bu kadar yüksek fiyata satılmasını eleştirdi. Aradaki fiyat farkı sosyal medyada yüzlerce yoruma konu olurken, pek çok kullanıcı durumu “fahiş fiyat” olarak nitelendirdi.
Markanın Türkiye pazarından çekilmesine dair geçmişte çıkan haberler gündemdeki yerini korurken, Pringles yönetiminden bu konuda resmi bir açıklama yapılmamıştı. Şirketin Türkiye’ye dönüşüyle ilgili de şu ana kadar bir basın duyurusu gelmedi.
Pringles’ın yüksek fiyatı, gıda ithalatındaki vergi yükleri ve döviz kuru etkisiyle ilişkilendirilse de, tüketiciler fiyat politikasına yönelik tepkilerini sürdürmeye devam ediyor.