Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

Reklam Kurulu’ndan aldatıcı reklamlara 125 milyon TL ceza

Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu, 2025’in ilk beş ayında 661 dosyada aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulama tespit etti. Toplamda 125 milyon TL’nin üzerinde ceza uygulanırken, bazı firmaların internet sitelerine erişim engeli getirildi.

3 bin 500 metre derinlikte sondaj

Akdeniz’deki görevini tamamlamasının ardından 2 Ağustos’ta İstanbul Boğazı’ndan geçerek Karadeniz’de faaliyetlerine başlayan Türkiye’nin 7’nci nesil derin deniz sondaj gemisi Abdülhamid Han, Göktepe-3 Kuyusu’ndaki çalışmalarında sona yaklaştı.

Barış görüşmeleri borsa işlemlerine yansıdı

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi dün akşamki kapanışa göre 127,06 puan arttı. BIST 100 toplam işlem hacmi 107,4 milyar lira oldu. Bankacılık endeksi yüzde 3,08, holding endeksi yüzde 2,22 değer kazandı. Sektör endeksleri arasında en çok kazandıran …

Konut satışlarında tüm zamanların rekoru kırıldı

Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) nisan ayına ilişkin konut satış istatistiklerine göre, Türkiye genelinde konut satışları nisandan geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 56,6 artarak 118 bin 359 oldu. Bu rakam tüm zamanların en yüksek ikinci nisan …

ABD’li şirketten korkutan ekonomi mesajı

ABD’li perakende devi Walmart, Çin’den gelen ürünlere yönelik yüksek gümrük vergilerinin fiyat artışına yol açabileceği uyarısında bulundu. CFO Rainey, bu durumun tüketicilere yansıyacağını ve haziran ayında etkisinin daha da belirginleşeceğini söyledi.

Vakıf üniversitelerinde zam krizi: Kayıt ücretleri öğrencileri zorluyor!

Vakıf üniversitelerinde kayıt ücretlerine yapılan yüksek zamlar öğrencileri zor durumda bıraktı. Eğitimlerine devam etmek isteyen birçok öğrenci artan maliyetlerle karşı karşıya.